Ik verzorg diverse implementatietrajecten om het rekenonderwijs goed neer te zetten. Werkt u al wat langer met de methode? Ook dan kan begeleiding erg nuttig zijn. Een rekenverbetertraject om de basisvaardigheden van de kinderen én van de leerkrachten omhoog te krijgen is aan te raden. Door middel van klassenconsultaties, opzetten van een regiegroep rekenen, studiemomenten kunnen we ervoor zorgen dat de kinderen uitstromen op het niveau naar verwachting. Mail of bel voor meer informatie!
Het succesvol implementeren van een nieuwe rekenmethode vraagt om kennis van de achtergronden en keuzes die gemaakt zijn door de auteurs en de uitgever van de methode. Een implementatietraject bij de invoering helpt om de methode in te zetten zoals deze is bedoeld, waardoor er optimaal gebruik gemaakt kan worden van de mogelijkheden van de methode. Dit zal bijdragen aan het succes van de methode.
Ik verzorg implementatietrajecten bij de methodes PP4 (Pluspunt 4) en WIG5 (de Wereld in Getallen 5). De onderwerpen die in de starttraining aan bod komen zijn onder andere:
Tijdens een verdiepingstraining kunnen we dieper ingaan op één of twee van de volgende onderwerpen:
Observaties
Er kan ook gekozen worden voor een traject met klassenobservaties. Hierbij kom ik 45 minuten in de klas kijken om vervolgens met de leerkracht te bespreken wat goed gaat en waar nog winst behaald kan worden. Op deze manier kan de leerkracht nog beter de transfer maken van de informatie uit de trainingen naar de werkvloer.